Sopimusehdot
Yleistä
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.tennisxpert.fi tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Sopimusehdot ovat voimassa yli 18-vuotiaille, Suomessa asuville yksityisasiakkaille. Ehdot pätevät kaikkiin ZERV ApS:n (TennisXpert) toimituksiin ja asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin.
Tietoja yrityksestä
Verkkosivut omistaa ja niitä hallinnoi:
ZERV ApS
M. P. Allerups Vej 45H
5220 Odense SO,
Tanska
Tanskalainen yritystunnus: 36931108
ALV-tunnus: DK36931108
Asiakaspalvelun yhteystiedot
Ota yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@tennisxpert.fi
Tilaaminen
TennisXpert.fi-verkkokaupasta voit tilata tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilauksen vahvistaminen tapahtuu kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tässä vaiheessa velvollisuutenasi on myös maksaa tilaus. Vietyäsi tilauksen päätökseen, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Vahvistus, joka sinun tulee säilyttää, sisältää tärkeää tietoa tilauksestasi.
Tilauksen muuttaminen
Jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että tilaukseen voi tehdä muutoksia vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.
Tilauksen peruuttaminen
Jos haluat peruuttaa tilauksesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Huomaathan, että voit perua tilauksen vain ennen tilauksen käsittelyä/lähettämistä.
Hinnat ja maksu
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR), ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja, katso lisää alta kohdasta ”Toimitus”. Tarjoukset ja kampanjat ovat voimassa niin kauan, kuin verkkosivuilla mainitaan tai jos muita ehtoja ei ole mainittu, niin pitkään kuin tuotteita riittää.
Pidätämme oikeuden korjata verkkosivuilla mahdollisesti ilmenevät hintavirheet! Pidätämme oikeuden varaston virheisiin ja loppuunmyytyihin tuotteisiin.
Verkkokaupan maksupalveluna toimii Klarna Checkout sekä OnPay. OnPay ja Klarna puolestaan tarjoavat sinulle asiakkaana useita eri maksuvaihtoehtoja. Näet Klarnan maksuvaihtoehdot, kun sinut on tunnistettu. Tiedot, jotka sinun on määritettävä tunnistamiseen, voivat vaihdella tilauksen ja asiakkaan välillä.
Korttimaksu
Korttimaksut salataan maksukumppanimme toimesta PCI DSS -standardin mukaisesti. Jos käytät maksamisessa luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostohinnan kortilta tilauksen yhteydessä. Maksu veloitetaan kortilta samana päivänä, kun tilaus lähetetään. Hyväksymme seuraavat kortit: Visa, Visa/Debit, Visa/Electron, Mastercard, Maestro, JCB, UnionPay, Diners Club, American Express. Lisäksi voit maksaa Mobilepay-maksusovelluksen kautta.
Klarna
Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.
Klarna-lasku
Maksaessasi laskulla lähetetään lasku sinulle samana päivänä, jona tuotteet lähetetään varastoltamme. Eräpäivä ilmoitetaan laskussa. Laskulla maksettaessa maksuaika on 14 päivää laskien siitä päivästä, jona tuotteet lähetetään. Laskulla maksettaessa maksukumppanimme vaatii sosiaaliturvatunnuksesi luottoarvioinnin suorittamiseksi ja tilauksen lähettämistä varten väestörekisterissä ilmoitettuun osoitteeseesi. Lue lisää Klarnan laskuehdoista täältä.
Klarna-laskulla maksettaessa sinulta ei peritä ylimääräisiä laskutuskuluja. Mikäli maksusi myöhästyy, lisätään laskuusi muistutusmaksu ja viivästymiskorko Klarnan ehtojen mukaisesti. Mikäli maksua ei yhä suoriteta, siirretään tapaus perintätoimistolle, mikä voi puolestaan aiheuttaa lisäkustannuksia.
Klarna-osamaksu
Sinulla on mahdollisuus valita maksutavaksi myös Klarna-osamaksu ja Klarna-tili. Aivan kuten normaalilla laskulla ostaessa, saat tavarat ennen maksamista. Voit jakaa maksun 6, 12 tai 24 kuukauden eriin. Klarna-tili puolestaan yhdistää kaikki kuukauden aikana tekemäsi ostokset kätevästi yhteen laskuun. Kuukausilaskusta tulee maksaa tietty minimisumma, mutta etuna on, että voit maksaa ostokset omassa tahdissasi pidemmällä aikavälillä. Lue lisää Klarna-osamaksun ja Klarna-tilin ehdoista täältä.
Klarna-suoramaksu
Klarnan suoramaksupalvelun avulla voit maksaa tilauksesi suoraan pankkitililtäsi. Klarna ei koskaan luovuta pankkitietojasi muille kuin pankillesi. Valitessasi tämän maksutavan sinut ohjataan verkkopankkiisi, jossa kirjaudut sisään ja hyväksyt maksun normaaliin tapaan. Suoramaksupalvelu tarjotaan asiakkaalle hyväksytyn luottotarkistuksen jälkeen, johon joissakin tapauksissa kuuluu luottotietojen hankkiminen. Maksu veloitetaan tililtäsi yleensä samaan aikaan, kun tilaus lähetetään varastoltamme.
Lahjakortit:
Tennisxpert lahjakortit voidaan ostaa ja lunastaa verkossa ostoksia tehdessäsi. Lahjakorttia voidaan käyttää maksutapana tuotteidesi maksamiseen. Lahjakortti toimitetaan sähköpostitse ja sitä voi käyttää kunnes saldo on 0, kuitenkin kolmen vuoden kuluessa ostohetkestä.
Toimitus
TennisXpert toimittaa kaikkialle Suomeen. Tilauksesi toimituksesta vastaa Posti.
Pyrimme lähettämään tilaukset arkisin 24 tunnin sisällä tilauksen tekemisestä. Normaali toimitusaikamme on 3-6 arkipäivää siitä laskien, kun tilauksesi on lähetetty varastoltamme. Kun tilaus on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen, joka sisältää linkin paketin seurantaan.
Toimitusmaksu
Toimitusmaksu riippuu valitusta toimitustavasta. Toimitusmaksu lasketaan ja ilmoitetaan kassalla. Alle 99 euron tilausten noutopistetoimitus kustantaa 4,90 euroa. Tarjoamme ilmaisen noutopistetoimituksen yli 99 euron tilauksiin. Kotiin toimitus maksaa 9,9 euroa.
Myöhästynyt toimitus
Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa ostosopimus ilman lisämaksua. TennisXpert ei vastaa myöhästymisestä eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, mikäli myöhästyminen johtuu TennisXpertistä riippumattomista syistä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.
Paketin viimeisestä skannauksesta Tanskassa voi kulua jopa 48 tuntia siihen, että seuraava toimenpide suoritetaan valitussa toimitusmaassa. Tämä tarkoittaa sitä, että paketti on matkalla Tanskasta.
Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat
TennisXpert vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme pikimmiten sähköpostitse tai puhelimitse.
Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.
Peruutusoikeus ja palautukset
Tarjoamme yksityisasiakkaillemme 30 vuorokauden palautusoikeus. Vuorokauden ajanjakso lasketaan siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tilauksesi. Ei koske mittatilaus-/ kustomoituja tuotteita. Jos kadut ostosta, tulee siitä ilmoittaa Tennisxpertilla viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
Jänteistä ei makseta hyvitystä, jos tilaus peruutetaan tai palautetaan.
Näin käytät peruutusoikeuttasi
Voit hyödyntää peruutusoikeutta ilmoittamalla meille, että perut kaupan. Ilmoituksen tulee tapahtua verkkosivuiltamme löytyvän palautusportaalin kautta.
Et voi perua kauppaa jättämällä tilausta noutamatta tai kieltäytymällä vastaanottamasta sitä.
Näin palautat tuotteen
Täytä tarvittavat tiedot palautusportaalissamme. Täytettyäsi tiedot, saat sähköpostiisi tulostettavan palautustarran sekä palautuslomakkeen. Palautustarran vastaanotettuasi tulee sinun palauttaa tilaus/tuote ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille, että perut kaupan. Pakkaathan tuotteen huolellisesti ja liitä palautuslomake paketin sisään. Liimaa palautustarra paketin päälle ja vie paketti palautustarrassa ilmoitetun toimituskumppanin palvelupisteelle. Pyydäthän toimituskumppanilta kuitin palautuksesta. Säästä lisäksi paketin seurantanumero.
Palauttaessasi tilauksesi tai osan siitä varastollemme, emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.
TennisXpert ei hyvitä tuotteiden painatuskustannuksia sellaisissa palautuksissa, joihin kyseiset lisäpalvelut on ostettu.
Asiakkaana vastaat itse välittömistä kustannuksista, joita tuotteiden palauttamiseen liittyy. Nämä kustannukset ovat 6,00 euroa.
Takaisinmaksu
Kun perut kaupan, palautamme kaikki sinulta kaupan yhteydessä saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskustannukset tuotteidesi toimituksesta. Emme kuitenkaan ole velvollisia palauttamaan ylimääräisiä kuluja, mikäli olet valinnut muun kuin edullisimman tarjoamamme toimitustavan. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme palauta toimituskuluja.
Palautamme summan sinulle ilman tarpeetonta viivästystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut meille peruvasi kaupan. Voimme kuitenkin pidättäytyä maksun palauttamisesta, kunnes olemme vastaanottaneet palautuksen tai kunnes saamme todisteen siitä, että palautuspaketti on lähetetty.
Palautettava summa maksetaan aina alkuperäisen tilauksen yhteydessä käytetyllä maksutavalla.
Tuotteiden vaihto
Emme vaihda palautettuja tuotteita toisiin automaattisesti. Jos haluat vaihtaa tuotteen, sinun on palautettava alkuperäinen tuote ja tehtävä sen jälkeen uusi tilaus verkkokaupassamme.
Arvonalennusvähennys
Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Tästä syystä palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksissaan.
Ostaja voi kokeilla tai testata tuotetta asianmukaisella tavalla tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi ilman, että peruuttamisoikeus raukeaa. Jos tavaran testaaminen ylittää sen, mikä on kohtuullista ja välttämätöntä, ostaja voi olla vastuussa tuotteen mahdollisesta arvonalenemisesta.
Asiakkaana vastaat siitä, että tuote saapuu meille takaisin vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana. Olet vastuussa palautetuista tuotteista siihen saakka, että vastaanotamme lähettämäsi paketin. Säästäthän tämän vuoksi kuitin palautuksesta sekä paketin mahdollisen seurantanumeron.
Tuotteen kunto
Asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen hyväksyttävässä kunnossa ja määrältään sellaisena, kuin se on vastaanotettu. Asiakas on vastuussa tuotteen mahdollisesta arvon alenemisesta palautuksen yhteydessä. Jos tuotetta on käsitelty muulla tavoin kuin on ollut tarpeen sen ominaisuuksien, toiminnan ja/tai sopivuuden määrittämiseksi, tuotetta pidetään käytettynä.
Toisin sanoen voit testata tuotetta, kuten fyysisessä myymälässäkin. Esimerkki: Tuotteen suojamuovia ei saa poistaa mailasta tai mailan kahvasta. Vaatteista ei saa poistaa hintalappuja, eikä kengissä saa olla selviä käytön merkkejä tai hajuja. Mikäli näin ei ole, asiakkaalle palautetaan osa tai koko ostohinta tuotteen kunnosta ja jälleenmyyntiarvosta riippuen. Useissa tapauksissa ostajalle voidaan myös taata hyvityslasku.
Asiakkaana olet vastuussa siitä, että tuotteet on pakattu asianmukaisesti, kun ne palautetaan. Tavarat ja alkuperäiset pakkaukset eivät saa vahingoittua kuljetuksen aikana. Esimerkiksi kenkiä palautettaessa laatikkoa ei saa käyttää kuljetuspakkauksena, eikä alkuperäisiin kenkälaatikoihin saa kiinnittää teippiä. Kenkälaatikoissa on oltava ulkopakkaus.
Reklamaatio-oikeus
Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus reklamoida virheellinen tuote. Reklamaatio-oikeus koskee alkuperäisvikoja, kuljetusvahinkoja sekä tuotteita, jotka poikkeavat siitä, mitä on sovittu asiakkaan ja TennisXpertin välillä tai muuten osoitettavia virheitä. TennisXpert vapautuu virhevastuusta, mikäli tuotteen huonontuminen tai rikkoutuminen johtuu tavaran vääränlaisesta käytöstä, tapaturmasta tai muista ostajan puolella tapahtuvista seikoista. Tavallista kulumista ei lasketa tuotteen virheeksi.
Virheen ilmettyä sinun tulee reklamoida tuote kohtuullisen ajan kuluessa, mahdollisimman pian ja ilman tarpeetonta viivästystä. Kaksi (2) kuukautta virheen havaitsemisesta katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi.
Mikäli havaitset tuotteessa virheen ja ilmoitat tästä meille kohtuullisen ajan sisällä, sinulla on ensisijaisesti oikeus saada tuote korjattua alkuperäiskuntoon tai korvattua uudella tuotteella. Tietyissä tapauksissa asiakkaalla on oikeus purkaa kauppa ja saada tuotteesta maksettua summaa vastaava rahanpalautus tai hinnanalennus.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme ja että kuvailet vikaa mahdollisimman tarkasti. Suosittelemme lisäksi lähettämään meille kuvan, josta virhe ilmenee. Mikäli reklamaatio hyväksytään, lähetämme sinulle palautustarran, jonka avulla voit palauttaa viallisen tuotteen meille veloituksetta.
Yhteystiedot reklamaatiotapauksissa
Ota yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@tennisxpert.fi
Hintatakuu
Tarjoamme hintatakuun yksityisasiakkaillemme. Jos löydät ostamasi tuotteen edullisemmin toisesta verkkokaupasta ja ilmoitat tästä meille 30 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, palautamme sinulle hintaerotuksen. Tuotteen on oltava samaa tuotemerkkiä ja mallia, sillä on oltava samanlaiset tekniset ominaisuudet ja se on oltava ostettavissa samoin ehdoin. Hinnan tulee sisältää arvonlisävero, toimituskulut jne.
Hintatakuun käyttäminen edellyttää, että lähetät hintatiedot meille. Hintatakuuta ei voida soveltaa tuotteisiin, jotka ovat loppuunmyynnissä tai joihin on sovellettu erityisalennuksia (esim. tervetuliaisalennus, syntymäpäiväalennus tai vastaava). Hintatakuu koskee vain verkkokauppoja, ei fyysisiä myymälöitä. Yrityksellä tulee olla suomalainen Y-tunnus tai ALV-numero. Halutessasi hyödyntää hintatakuun lähetä linkki toisen verkkokaupan tuotteeseen asiakaspalvelutiimillemme.
Varaukset
TennisXpert pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.
Force Majeure
TennisXpertillä on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille TennisXpert ei ole mahtanut mitään tai joita TennisXpert ei voinut ennustaa tai ohittaa. Asiakkaalla ei myöskään ole oikeutta korvaukseen vahingosta, joka hänelle aiheutuu TennisXpertin viivästyksen tai virheen vuoksi, jos viivästys tai virhe johtuu esteestä, joka on TennisXpertin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jonka seurauksia TennisXpert ei olisi kohtuudella voinut välttää. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.
Erimielisyydet
Riidat ZERV ApS:n (TennisXpert) ja asiakkaan välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa. Jos riita käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, seuraa ZERV ApS lautakunnan päätöstä asiaa koskien. Voit ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston verkkosivujen www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta kautta tai soittamalla numeroon 02 9553 6901. Voit myös tehdä valituksen Euroopan Komission verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin kautta täällä.